Det är annorlunda nu.

Det är helt sjukt. Samhället förändras så sjukt snabbt. 
De yngre har förändrats så mycket, det är helt sjukt. 
När jag var mindre, hade börjat i mellanstadiet eller något, var jag svinrädd för de äldre. Jag vågade inte ens titta upp när jag gick förbi dem i skolan. För att jag var så rädd, rädd för att bli retad, rädd för att de skulle säga något. Jag såg ner på golvet och ökade min fart. Jag kommer ihåg när det var så. Små barn var rädda för de äldre ungdomarna. 

Det är helt annorlunda nu. Jag är en av de äldsta på skolan, jag går i nian nu. Samma skola. Jag har sett hur det har förändrats. Allting har påverkat barnen så himla mycket. Jag ser de små, dem som går i fyran. Många av dem är redan "på" och vågar skrika fula ord åt de äldre. Jag fattar inte? Jag skulle ha visat respekt. Jag skulle aldrig ha vågat göra något sånt. 

Det är inte bara i skolan. Det är på nätet också. 
Jag har en vän som hade bdb. Han hade lagt in bilder på mig och några andra. Det var väl i åttan eller så. Han har dock glömt bort lösen till den och där finns en bild på mig. Jag erkänner att den inte var så "fin" på mig. Det var när jag hade kort hår och såg ja, helt annorlunda ut. 
I alla fall. Jag får tips om det och går in och kollar. Vad tror ni står där under? En 96:a hade kommenterat. "jävla vad ful" 
Det är sjukt. Jag fattar inte ens att man går in kommenterar något sådant! Jag blev förstås ledsen, ja, det sårar mig faktiskt! Sedan hade den personen kommenterat x antal bilder till. Alla dem på mina vänner. Där stod det bland annat ord som "tönt", "cp skalle" Samma person. Jag blev förbannad. Riktigt förbannad! Jag gick in på den personens bdb. Skrev vad "cp" betydde och skrev att jag tvivlade på att den personen kunde förklara vad det menades. Personen svarade "eh palla dig tjockis" Dem orden träffade en öm punkt. 

Jag har länge tyckt att jag har varit tjock. När jag äntligen håller på att få upp mitt självförtroende... Så kommer dem orden. Det gjorde ont. Att få höra såna ord. 

Jag ville ta tag i det och skrev tillbaka. Ville att personen skulle förstå, att världen inte såg likadan ut. Alla kunde inte vara smala. Vad händer? Personen fortsätter att vara kaxig och skriver ord som "miffo" till mig. Sedan vill personen blocka mig, självklart tillåter jag det. Varför ska jag stoppa personen för? Jag menar, jag bryr mig inte? Det enda jag ville var att personen skulle förstå. Men nej. Det hjälpte inte. Så skit samma. Vad skulle jag göra? 

Men vart jag än går nu, kan jag höra små barn, de kanske inte ens går i fyran, skrika x antal fula ord. Det är sjukt. Det var verkligen inte så förr. Och det har bara gått några år. Kan ni tänka er det? Allt är så... annorlunda nu. 

Meningen med den här långa texten var inte att ni skulle bli uttråkade. Men ser ni inte? Hör ni inte? Orden de mindre använder. Det är knäppt. Helt sjukt. 

Jag behövde skriva av mig. Tack för att ni läser. Tack för att ni förstå. 
mccullen ©

Kommentarer
Postat av: RebeccaL

Håller med helt och hållet! Tagit orden ur min mun x)

2009-04-07 @ 09:02:43

Lämna en kommentar här:

Du heter:
Remember me.

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Din bloggadress:

Kommentar:
Trackback
RSS 2.0