Dag tre. Ny skola, ny klass.

Tredje dagen var helt ok. Jag börjar fundera lite grann om jag valde rätt.
En dag i taget.

Klassen har redan börjat umgås med varandra.
Vissa umgås fortfarande bara med de de känner.
Lite synd, man hoppas fortfarande att det kommer att släppa. Vi ska ju trots allt gå i samma klass i tre år.

Vi har kört igång med ett litet 'projekt' om man kan kalla det så, som vi senare ska ha läxförhör i.
Vi ska kunna de svenska namnen på 36 olika fåglar/träd/buskar/örter/gräs/tågväxter.
Jag kan nästan allt... För idag i alla fall.

Vi har ett annat projekt som vi ska börja med next week.
Jag är med en grupp på fyra personer. Jag är inräknad.
Två tjejer och två killar. Shqipe (?), Olle, Adam och jag.
Hoppas att det går bra! Vi har tre veckor på oss.

Skolan är stor, man har stött på ett fåtal från gamla skolan.
Jag saknar 9A. Vallåsskolan. Mina gamla klasskamrater.
Det känns helt fel att inte komma in i ett klassrum där Hans/Lena står.
Vi kör inga lekar eller kollar på film som vi gjorde med de.
Vi skämtar inte med varandra, så som vi i 9A gjorde då.
Det är det som suger. Jag saknar er. Det är t-o-m-t utan er.

Kommentarer
Postat av: Klara

vad jobbigt att sakna sin gammla klass så..

men du ska se att det blir bättre snart!

håller tummarna för dig!!

2009-08-21 @ 22:45:10
URL: http://klaradahlgren.blogg.se/
Postat av: din flabbs

Det ordnar sig nog gumman.<3

2009-08-22 @ 01:59:09
Postat av: Monika

Hahah, ja! Vad ska du göra på helgen da :)? Puss.

2009-08-22 @ 11:52:42
URL: http://monikka.blogg.se/
Postat av: Anonym

vad går projektet ut på? ;)

2009-08-22 @ 14:16:58
Postat av: rebeccAL

vad går projektet ut på? ;)

2009-08-22 @ 14:18:56
URL: http://meftyou.blogg.se/
Postat av: Josefin

Sv: Jag valde det Estetiska programmet med Bild-och form som inriktning :)



Usch och fy! Jag saknar också den gamla klassen något så fruktansvärt. Säger samma sak, det är tomt.

2009-08-22 @ 15:32:18
URL: http://joosseej.blogg.se/

Lämna en kommentar här:

Du heter:
Remember me.

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Din bloggadress:

Kommentar:
Trackback
RSS 2.0