Dagbok.

Varning: Lång text. Bloggen är som en dagbok för mig.
Måste alltså får ner mina tankar.
Klicka förbi om ni inte vill veta.


Jag mår skit, så fort jag tänker på honom.
Verkligen, verkligen, verkligen riktigt dåligt.
Jag gråter absolut inte nu. Haha, glöm det!
Jag fällde bara några tårar just den dagen.
För det var så himla patetiskt gjort.
För att jag var sårad.
För de två anledningarna. Endast.

Är det så här man gör? När man blir dumpad?
Raderar varenda sms från och till honom?
Ser bara det dåliga i honom?
Vill smälla till honom, bara lite lätt och fråga hur han tänkte?
Läser det sista smset från honom, om och om igen?

Så är det väl, jag vet inte. Har ju aldrig upplevt sånt här förut.


Ska jag berätta hela historien?

Vi kör på det.

Det var väl i november eller december förra året, då vi blev vänner.

Satte oss brevid varandra på en teater vi var på med skolan.
Skrattade igenom den, dock så hade vi missförstått det hela.
Den handlade om mobbing och där satt vi och skrattade.
Jag vet inte vad det var, jag kände väl "Han är ju söt" och sånt.
Jag trodde väl att jag började gilla honom. Men sedan kom jullovet och vi träffades inte.

Dagen alla Hemsedalsmänniskorna träffades, inkl. han, så såg vi på varandra, flera gånger och log. Skrattade.
Wow, jag var inte kär, men jag trodde att jag gillade honom.
Samtidigt gillade jag även en annan, lite smått, men känslorna försvann för honom.
Nu var det bara han. Jag skulle ständigt vara i närheten av honom.

Sedan i februari någon gång, fick jag min första kram från honom.
Ah, vad lycklig jag kände mig. Riktigt glad var jag när jag trallade hemåt.

Hemsedalsresan kom och vi satte oss på bussen. Satte mig bakom honom.
Vi kom till norska gränsen och det var mörkt. Kväll, natt.
Märkte att han satt och tittade på mig, när jag tittade ut.
Minuterna passerade och det slutade med att vi tittade in i varandras ögon.
Vilken känsla. Och känslan när han kysste mig, den var härligare än den första.
Jag fick väl en sådan härlig, pirrig känsla i magen, som jag brukade få när jag var med honom.

Resan tog slut och nu var vi tillsammans. Jag trodde att jag inte kunde bli lyckligare.
Första pojkvännen med dessutom.
Mor och syster eller syster reagerade väldigt kraftigt på det. (<3)

Månaderna gick och wow vad jag var glad. Jag kunde inte sluta le.
Fyra månader var det nu, den 15 juli.
13 dagar senare var allt som bortblåst.
Det var över. Några ord och det krossade mig rejält, även om jag inte visade det.
28 juli. En tisdag, exakt en vecka efter att vi satte oss på planet och flög hem från Vietnam.
Dagen efter, när vi hade kommit hem, längtade han efter mig.
6 dagar senare var känslorna borta.
Antingen så ljög han, när han skrev att han längtade efter mig.
Eller så försvann känslorna väldigt snabbt.
Men ja, han gjorde sitt val. Det är över.

Men icke ska jag deppa över det!
Jag är ledsen, har fått frågan om jag inte är det.
Jo, självklart är jag det. Det var trots allt min första 'riktiga' pojkvän.
Första gången jag var så himla lycklig.
Jag kände att något var fel, redan innan jag åkte till Vietnam.
Något kändes fel. Men jag skulle på semester, så den tanken kom inte igen förrän vi var hemma igen.
Mor och syster visste också att något var fel.
De stöttade mig. Kärlek till er!

Även Flabb stöttade mig. Åh, världens bästa Flabbis. <3

Hur skulle jag klara mig utan er tre?

Kommentarer
Postat av: Anna

okey det ska jag göra nästa gång ;D

2009-07-30 @ 10:30:28
URL: http://www.metrobloggen.se/spinky
Postat av: Anonym

hoppas du mår bättre

<3



mitt senaste inlägg handlar bara om tips om t.ex håret :) det finns tre enkla tips och är du intresserad checka in min blogg :)<3

2009-07-30 @ 13:46:35
URL: http://adinazz.blogg.se/
Postat av: layla

hej madda

måste först börja o säga gud vilken fin blogg du har (avis men ba lite ;))

Tycker du ska skita i honom nu han gjorde sitt val o det bästa för dig är att försöka gå vidare ja vet det är svårt men vad ska man göra livet är inte enkelt. så såra inte dig själv genom att tänka på honom han förtjänar tydligen inte att du såras. så gör dig själv en tjänst så du mår bättre gå vidare gumman....

kram kram hoppas du mår bättre

2009-07-31 @ 00:06:18
URL: http://lylaaaa.blogg.se/

Lämna en kommentar här:

Du heter:
Remember me.

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Din bloggadress:

Kommentar:
Trackback
RSS 2.0