Minnen.


En av hennes låtar som ger minnen tillbaka.
När jag blev sårad för första gången på riktigt av 'kärleken', vilket ledde till förlorad vänskap.
Vi var nästan som bästa vänner, pratade om det mesta, berättade det mesta för varandra.
Ställde upp för varandra. Gav varandra musiktips och allt.
Hösten-2007 till början av 2008-musik ungefär. Jag lyssnade jämnt och ständigt på hennes låtar.
För de beskrev mig så himla bra. Jag kände igen mig i texterna.
Jag höll på att falla för honom, för han var en sådan underbar person. På riktigt.

Det slutade med att allt försvann. Samtalen och allt. Kontakten bröts.
Jag fick aldrig veta varför, men jag blev sårad. Jag tänkte på det varje dag.
Tills jag lärde mig att gå vidare. Jag lyssnade på Sofijahs låtar.
Jag visade eller lät min 'kompis' lyssna på de och hon sa "URK, fjortismusik."
Gissa vem som lyssnar på s.k 'fjortismusik' idag?
Haha, inte jag.

Ingen förstod hur mycket texterna stämde. Hur allt var just då.

Jag vet inte vad som fick mig att söka upp hennes låtar igen.
Jag antar att jag kände för det. Och det gav mig minnen tillbaka.


Dock så är den här den enda låten med henne som beskriver mig idag.


Kommentarer
Postat av: Linda

Sofijah är riktigt bra :) Min favoritlåt av henne är "Du var så mkt".

2009-06-20 @ 15:44:03
URL: http://lindajansson.blogg.se/

Lämna en kommentar här:

Du heter:
Remember me.

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Din bloggadress:

Kommentar:
Trackback
RSS 2.0