Sommaren 2009.

Sommaren, eller sommarlovet är snart över.
Så vad säger ni? Ska jag ta en sammanfattning av min sommar?
Jag säger ja. Så då tar vi en sammanfattning.


Sommarlovet började efter skolavslutningen.
Efter avslutningsmiddagen med lärare och alla andra nior.

Jag trodde att jag skulle gråta den kvällen.
Men icke! Blev endast tårögd, grät inte alls.
'Gruppen'/'gänget' skulle ändå ses snart igen.
Alltså de jag umgick med. Vi skulle grilla.
Vi grillade x antal gånger under VT och y antal gånger efter skolavslutningen.
Det var vid Simlången och ibland var det på Ön. Otroligt mysigt.
Jag trodde att jag hörde till 'gänget'. Jag trivdes oftast där.

Sedan var det juli och jag skulle åka till Vietnam.
Jag ville egentligen inte. Men när man väl är det, är det så himla underbart.
Man vänjer sig vid mycket. Man vänjer sig att vakna upp till en massa tutande.
Man vänjer sig vid trafiken, värmen.
Bröllop var vi på, min mors kusin gifte sig.
Vi var på stranden, där jag brände sönder ryggen. Outhärdlig smärta.
Det var någon dag jag låg stilla, nästan hela dagen och sov.
Tiden går så snabbt där, till slut var det dags att åka hem.
Jag grät.

Man vet ju aldrig när man får träffa släkten där igen.
Man vet ju aldrig när man får åka tillbaka.

(Jag försöker övertala Catta att vi ska tillbaka till jul och fira jul där istället!)
Jag längtar verkligen tillbaka.

I slutet av juli var vi hemma igen. 22 juli.
Jag har fortfarande kontakt med en av min mors kusiner.
Men när skolan är börjar igen, så chattar vi nog inte längre.

Jag träffade Flabbis för första gången på länge. 28/7, en tisdag.
Den tisdagen var mycket bra från början.
Vi var i stan och hon skulle fixa saker.
Fastän vi inte träffas ofta, så är hon den äldsta och bästa vännen jag har.
En sådan vän alla borde ha.

På kvällen gjorde han slut i alla fall.
Då var det över.

Marinfestivalen kom.
Jag träffade några av de personerna från 'gänget'.
Vi hälsade och så, sedan gick vi åt ett varsitt håll.
Dagen efter träffades vi igen. Tjejerna jag umgicks med.
Fast inte länge. Jag blev kvar vid scenen på Marinfestivalen och de gick någonstans.
Men det bästa var väl att jag träffade Danny!
Jag har gillat honom lite smått sådär.
Han log mot mig, i flera sekunder kändes det som dessutom!
Haha, jag vet inte hur mycket jag skakade efter det, men jag skakade.

Sedan Marinfestivalen har jag inte hört så mycket från de. Ingen av de.
Ingen har smsat sen dess.

De enda som hör av sig är Flabbis och en annan.
En annan som snart är 12 år. En kompis från ett läger jag varit på, några år i rad.
De frågar vad jag gör, hur jag mår. De enda som hör av sig.
Och jag träffar de inte alls ofta!


Jag har varit inomhus för det mesta. Kanske därför jag är blek. Haha.

Men jaha. Det där var nog i stort sett min sommar.

Jag saknar Flabbis.


Blå himmel. Dåligt redigerat.

Kommentarer
Postat av: RebeccaL

ååh, skulle vara kul att åka till vietnam någon gång, om jag vågar med flyg haha. Känner igen lite på ditt sommarlov, fast här är det inga som smsar ;D

2009-08-08 @ 20:37:44
URL: http://meftyou.blogg.se/
Postat av: RebeccaL

haha samma här, jag har inte ditt nummer heller x), nej, jag har aldrig flugit, vill inte göra det heller ;S;)

2009-08-09 @ 11:27:56
URL: http://meftyou.blogg.se/
Postat av: Josefin

Sv: Tackar, tackar. Ohyes, det har varit kanon, Halland in maj hart! x)

2009-08-09 @ 14:48:48
URL: http://joosseej.blogg.se/
Postat av: Josefin

Sv: I knooow, riktig cooling, haha ;)

2009-08-09 @ 15:25:16
URL: http://joosseej.blogg.se/
Postat av: flabbet här

<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

ville bara ge dig min kärlek:D höhö, puckobarn du är bäst, det vet du!

2009-08-12 @ 14:46:57

Lämna en kommentar här:

Du heter:
Remember me.

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Din bloggadress:

Kommentar:
Trackback
RSS 2.0