Låt inte namnen lura dig

Alltså, egentligen tycker jag att alla borde läsa biologi A. Det är kul om man får en rolig lärare som jag har då.
Anledningen till att jag tycker så är för att jag klickade mig in i en blogg häromdagen och fann något sååååååå hemskt... (Okej, det var inte såååååååå hemskt) Men bloggaren hade en bild lik den här:
Misstaget är körsbären. Här kommer något häpnadsväckande för er som inte vet att körsbär är inga bär! Dadaam!!! Tihihi. Nej, de är faktiskt stenfrukt om jag inte minns helt fel. Ni får söka upp det.
Så jag skulle tipsa er om att använda en sån här liknande bild som denna:
Eller så skulle det funka lika bra om ni bytte ut bananerna mot en vattenmelon om ni så önskar. Ja, vattenmeloner och bananer (bl.a) är bär.
Eftersom det inte är mina frukt bilder kan jag ej lägga händerna om de. (Jag hittade de på google, shocking!)
UPDATE: KÖRSBÄR ÄR STENFRUKT! TACK LARSSON. Jag måste ha tänkt på jordgubbar när jag skrev skenfrukt. Förresten så är inlägget skrivet ur botanisk point of view.

Kommentarer
Postat av: Josefin

Dagens lärdom, minsann! Vattenmelon vilar förresten i min mage nu, ifall du ville veta ;)

2010-07-30 @ 10:16:10
URL: http://joosefinjoohanssoon.blogg.se/
Postat av: Josefin

Sv. Najdu, jag håller med dig fullt ut! Jag ska göra mitt yttersta för att hjälpa henne ur detta hemsk mönster hihi ;)

2010-07-30 @ 15:01:20
URL: http://joosefinjoohanssoon.blogg.se/
Postat av: Rebeccaaa

OMG, madda körsbär (för det är väl körsbär?) är en stenfrukt! :o

2010-07-30 @ 18:44:43
URL: http://meftyou.blogg.se/

Lämna en kommentar här:

Du heter:
Remember me.

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Din bloggadress:

Kommentar:
Trackback
RSS 2.0