100 sanningar om mig själv.

1. jag är väldigt, väldigt osocial, vilket gör mig nervös.
2. jag får panik när vi ska redovisa inför klassen.
3. jag har otur jämt! antaligen född med det. inte nog med det, jag är klantig också.
4. jag har lätt för att bli sur.
5. när jag gör som andra personer, är det oftast för att jag beundrar dem.
6. jag tappar oftast bort saker, genom att ha dem i handen.
7. jag borde verkligen inte vara i köket, katastrof!
8. just nu är jag beroende av robert pattinson.
9. jag har en bästa vän.
10. jag hatar när folk skriver "jag älskar dig", när de inte menar det.
11. jag vill inte växa upp.
12. jag tycker verkligen inte om när folk frågar hur mitt efternamn uttalas. (undantag är när mina allra närmsta vänner frågar det.)
13. jag hatar att ha fel, men älskar när alla andra ha det.
14. jag är feg, feg, feg!
15. jag tänker alldeles för mycket på vad andra tycker om mig.
16. jag har boxat en kille i magen bara för att han försökte kasta en sten på min bror.
17. ibland behöver jag prata ut om hur jag känner, men känner mig bara tjatig.
18. jag hatar, verkligen hatar när folk inte håller vad de lovar.
19. jag stör mig på "fjortisar".
20. jag har aldrig rökt, aldrig testat det heller, vill inte heller.
21. när jag försökte hjälpa en kompis att skulle sluta röka, så blev jag utskälld istället. sedan dess har jag försökt att hålla mig borta från den personen så ofta som möjligt.
22. jag har spelat fiol i snart 6 år och tycker inte(!) att det är töntigt.
23. jag stör mig på folk som säger typ "wong cho wing" osv. till mig p.g.a att de tror att jag är kines. jag fattar helt enkelt inte, vadå kan de inte något annat land som ligger i asien? och om jag är kines, dem får ju vara svenskar, albaner eller nu vad de är. varför får jag inte vara "kines" isf?
24. jag hatar att få "G".
25. jag älskar vintern, jag älskar snön!
26. jag hatar att simma, jag hatar att vara i vatten där jag vet att jag inte kan nå botten, jag hatar därför "badhus" timmarna på idrotten.
27. när jag var yngre höll jag på att drunkna, två gånger på samma ställe. badhuset.
28. jag älskar att läsa saker om andra.
29. jag är oteknisk.
30. jag är oftast blyg.
31. jag tycker att det är kul att käfta emot.
32. jag ville bära glasögon när jag va liten, för att min syster gjorde det.
33. jag har aldrig haft ett riktigt förhållande.
34. jag snackar tyvärr, för mycket skitsnack.
35. jag har egentligen inte så många vänner.
36. jag säger inte "jag älskar dig" om jag verkligen inte menar det. (okej, det kan hända på skoj, men det fattar väl vem som helst?)
37. jag är elak. ibland.
38. jag får lätt skuldkänslor.
39. jag är typ vidskeplig. (?)
40. från början så gillade jag inte mcfly. (jag vet! jag skäms.)
41. när jag är nervös, så börjar det med att mina händer skakar, sen så blir dem kalla och sen så börjar mina ben skakar, (vilket kommer att synas om jag står upp!) sen så hör man på min röst att jag är nervös. busted! "hon är verkligen nervös."
42. jag tycker inte om hur jag låter. dvs. min röst.
43. jag har aldrig bott i ett hus i hela mitt liv, bara i lägenheter.
44. jag sover inte ofta över hos vänner.
45. jag fattar inte hur folk kan bita på naglarna. jag klarar nästan(!) inte av att göra det själv.
46. mina förebilder är min syster och danny jones.
47. ibland har jag svårt för att säga vad jag tycker.
48. jag väger nästan för mycket egentligen.
49. en gång blev jag kallad tjock för att jag vägde lika mycket som den personen, sedan blev jag kallad tjock igen för att jag vägde 1kg mer än den personen. (jag vet! jag borde inte ta åt mig.)
50. jag har jättelätt, jag menar det, för att gråta. jag kan typ inte ta emot kritik! :o
51. jag blir lätt påverkad av tidningar och sånt. media ni vet.
52. jag tycker inte om när folk säger "jag är för tjock!" när de är typ inte ens har en bula på magen! (jag är sån själv men ändå, ni fattar!) jag hatar, notera att jag säger hatar, att jag måste hela tiden säga "nej, du är inte tjock. du väger typ mindre än mig!" jobbigt.
53. på tal om ordet "hatar", så tycker jag att det är ett starkt ord. så jag undviker att säga det.
54. egentligen ville jag bli fotograf, men sedan ångrade jag mig och vet nu inte alls vad jag vill bli. panik!
55. jag har någon sorts av "tvångstankar".
56. jag är lat.
57. vissa meningar/ord/citat osv. låter ibland mycket, mycket bättre på engelska.
58. meg cabot är min favoritförfattare, läser oftast bara hennes böcker.
59. jag lyssnar på popmusik (ibland pop/rock/punk!).
60. jag sover alldeles för länge på helger & lover.
61. jag tycker inte om att flyga.
62. jag är rädd för att skämma ut mig, men ibland vill jag bara göra det i alla fall.
63. jag gillar inte att gå till frisören.
64. ibland tycker jag själv att jag borde vara nöjd över mig själv.
65. egobilder är kul att ta! haha, bara för att se hur patetisk jag är.
66. mcfly är mitt favoritband och jag är stolt över att få lyssna på dem!
67. jag lyssnar på jonas brothers, men tycker inte att de ser något vidare ut.
68. att skriva noveller & berättelser är roligt.
69. när jag ska läsa högt inför t ex. klassen, får jag panik och ökar takten för varje ord som kommer ut ur min mun.
70. jag har inga nyårslöften i år, för att jag vet att jag inte kommer att hålla dem.
71. jag lyssnar på sådant musik som min syster tipsar om, de flesta i alla fall.
72. jag har 4 syskon.
73. cs är kul att spela, men jag suger på det.
74. twilight är min favoritfilm, sen kommer pride and prejudice.
75. danny jones röst är otrolig! enligt mig och säkert många andra.
76. jag har aldrig, aldrig åkt skidor.
77. jag tycker att matte är kul. i alla fall när jag kan och fattar.
78. jag tycker om träslöjd mer än syslöjd, fast än att jag är dåligare på det.
79. jag vill nästan aldrig vara själv. obehaglig känsla.
80. det är kul att se på andra, hur de är klädda, hur de beter sig osv.
81. jag är inte så ofta med vänner, nu när jag tänker efter.
82. komedier fungerar bättre än spökfilmer.
83. jag suger på grammatik.
84. jag stör mig på när någon har gjort en sak, så ska den andra göra det. typ som bilddagboken, där finns det bilder på t ex. tjejer som står i trosor med ryggen emot kameran och håller upp håret, fattar ni? såna bilder. helt plötsligt så gör "alla" det. okej, ni vill visa er kropp, men herregud, i bara trosor? egentligen bryr jag mig inte, men ändå så gör jag det. ja.
85. kärlek är sött. (:
86. "haha" är något som jag oftast skriver i mina sms.
87. jag är dålig på att uppdatera min blogg. (som btw fyller ett halvår snart!)
88. jag tycker om att skriva utropstecken.
89. förut så trodde jag alltid att det hette uppropstecken(!).
90. jag tar tyvärr ut min ilska på syskon och vänner. dålig stil.
91. jag tycker inte om att bryta några regler.
92. "jag kan inte sluta röka. det går inte." är två meningar som jag tycker är ren BULLSHIT(!!!) jag vet inte om det är svårt, men jag bryr mig inte. det handlar egentligen om viljan att kunna sluta.
93. jag bryr egentligen inte mig om, om inte någon läser min blogg. meningen med bloggen var väl bara att jag skulle få skriva ut sådant som jag känner, tycker och vill säga.
94. jag kan inte sjunga fint, men önskar att jag kunde.
95. en gång satt jag uppe till fyra tiden för att få klart ett arbete till nästa dag. jag var inte ens klar då. jag gjorde klart det på lunchen/på morgonen, men det var det värt.
96. nästan varje morgon vaknar jag upp med en låt på hjärnan.
97. jag får nästan panik om jag vaknar klockan 7 på en skoldag. för det tar nämligen mer tid för mig att göra mig i ordning. jag är otroligt seg av mig.
98. skolan är kul, om man har roliga lektioner.
99. jag har alltid gått i A-klasser. lågstadiet, mellanstadiet, högstadiet.
100. sista sanningen. jag snarkar och pratar i sömnen. pinsamt! haha.

Kommentarer
Postat av: Catta

hahha awwww madda padda ;P

2009-01-04 @ 12:33:25

Lämna en kommentar här:

Du heter:
Remember me.

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Din bloggadress:

Kommentar:
Trackback
RSS 2.0