Hålla kontakten.

"Vi ska hålla kontakten!"

sa vi.
Så säger många, när de slutar nian, till sina vänner.
Jag saknar er. Ni vet ju vilka ni är.
Vi skulle ju vara i sommar.
Grillningar och filmkvällar.
Det var vad vi sa, eller hur?
Är det bara jag som kommer ihåg? Har ni glömt det?
Eller skiter vi bara i det och tänker "Äh, det ordnar sig"?

Och det är inte enbart vårt fel.
Vädret tillåter inte grillningar. Men filmkvällar?
Eller kanske bara hänga?
Det skulle passa in just nu, för jag behöver ert stöd.
Ni kanske inte vet vad som hänt, men det känns som om det var ett tag sen vi pratade sist.
Ett tag sen vi sågs sist.
En månad ungefär.

Innan sommaren var det fem dagar i veckan, tack vare skolan.
Och om ni tror att jag bara skyller allt på er, så tror ni fel! Helt fel!
Det är jag också. Men jag försöker ta kontakt.

Så skulle vi hålla kontakten? Eller?

(Fyrahundrafyrtiofjärde inlägget! [444 - Tre fyror])

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag har inte glömt er!

Skulle jag allrid göra.

Jag hade faktiskt tänkt planera in en grillning snart, typ nästa vecka nångång (:

2009-07-31 @ 16:29:00

Lämna en kommentar här:

Du heter:
Remember me.

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Din bloggadress:

Kommentar:
Trackback
RSS 2.0