Hemsedalresan, 12-15 mars.

Jag önskar att jag stod i backen med skidor på fötterna nu.
Jag önskar att det var den 12-15 mars 2009 igen.
Jag vill uppleva Hemsedalresan igen, med niorna från skolan.
Det var så härligt. Underbart.
Jag minns fortfarande känslan jag fick när jag steg av bussen på morgonen.
"JAG ÄR I NORGE OCH JAG SKA FÅ ÅKA SKIDOR!"
Ungefär. Det var en riktig härlig känsla.

Känslan av att få på mig pjäxorna och skidorna.
Att försöka ta mig fram på de medan alla andra bara gled förbi mig var bara helt otroligt roligt.
Vänner som skrattade när jag föll och inte kunde ta mig upp fick mig att skratta med.
När jag 'gick' ner för backar jag tyckte var för branta, medan andra bara flög förbi mig gjorde att jag kände mig löjlig.
Jag vågade inte ha med mig kameran till backen första dagen, för jag trodde att jag skulle krossa den när jag ramlade.
Alla minnen.
Sista kvällen när ett helt gäng satt inne hos oss och avslöjade hemligheter. Otroligt mysigt.

Men känslan av att få stå i backen, beredd på att åka ner igen och ta liften upp ännu en gång. Obeskrivlig.
Jag hade väldans tur som hade en vän, Hanna, som åkte med mig, tre dagar i sträck.
Hon väntade på mig, när jag 'gick' ner för backarna. Hon väntade på mig när jag desperat försökte få på mig skidan jag tappade när jag ramlade. Hon väntade på mig när jag försökte ta mig upp när jag hade ramlat.
En fantastisk vän. Tack.
Fint väder varje dag, solsken och allt.
Att fastna i liften, flera meter ovanför marken, fastän jag är höjdrädd. Åka i liften. Hoppa på och hoppa av.
Och framför allt, farten! Underbart. Jag saknar det. Jag saknar hela resan.

Jag vill uppleva allt det där igen. Jag får minnen tillbaka.


Hemsedal, antingen 14 eller 15 mars. 2009. Paus i backen för bilder.


Kommentarer
Postat av: Josefin

Ohh, sikken härlig bild! Åka skidor är verkligen en känsla som inte mkt kan slå ;)

2009-06-30 @ 00:11:43
URL: http://joosseej.blogg.se/

Lämna en kommentar här:

Du heter:
Remember me.

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Din bloggadress:

Kommentar:
Trackback
RSS 2.0