Min röda ros.

I flera år har vi klagat på Vallåsskolan.
Den 11 juni 2009 var det dags att lämna den bakom oss.
Tårar fälldes, klasser splittrades. Sommarlovet var här.
Det regnade den dagen. Therese grät. Cecilia grät.
Det fanns lärare som grät. Lise-Lotte kallade mig för "Lilla gumman".
Jessica sa att jag också var duktig i musik, fastän det bara var Patricia som fick ett pris.
De flesta lärararna önskade mig lycka till, även de jag inte kände.
Jag kramade varenda en. Men inte alla från klassen.
Christers kram kommer jag att minnas bäst.
Christer, 'gubben' alla tyckte var seg. Till och med jag.
Ändå så var det nog han som lärde mig mest, en av de bästa.
Även en av de segaste.
Tyvärr var inte vår gamla SOlärare där. Den bästa av de.
Magnus, fastän vi ringde och bjöd in honom, dök han aldrig upp.

Det finns så mycket jag kommer att komma ihåg därifrån.
Speciellt den bästa klassen jag gått i, 7/8/9A.
Visst, folk retades och så, men jag trivdes superbra.
Jag fick lite bättre självförtroende och skämtade med lärare osv.
Det var helt klart underbart.

Det var inte förrän i slutet man insåg hur mycket man tyckte om Vallåsskolan.
Det var inte förrän då man insåg att man inte skulle gå kvar där efter sommaren.
Det var inte dit man skulle tralla längre.
Man skulle inte ha samma tider. Måndagar till onsdagar 8.20-15.00. Torsdagar och fredagar 8.20-13.50.
Så skulle inte det vara längre.

Sedan sjuan hade jag utvecklats mycket.
Från början var jag mer den tysta, blyga tjejen.
Brydde sig inte så mycket om att plugga. Fick nästan IG på fysik, kemi och biologi proven.
G i alla ämnen ungefär. I nian gick jag ut med bättre självförtroende, nya vänner och bra betyg.

Jag fick min första ros när vi slutade nian.
Jag hade aldrig fått det.
I trean och sexan åkte vi till Vietnam, därav fick jag aldrig någon ros.
En ros fick jag, den hänger mot väggen, upp och ner, tillsammans med mina gula rosor jag fick av min mor.
Min röda ros.

Kommentarer
Postat av: Monika

Hahah, okej! Hur är det annars da :)?

2009-08-23 @ 13:46:12
URL: http://monikka.blogg.se/
Postat av: rebeccaL

saknar faktiskt lite också skolan. Förresten varför fick hon ett pris? (;

2009-08-23 @ 18:01:15
Postat av: D E L L A

Du saknar verkligen det va?

2009-08-24 @ 18:49:09
URL: http://dellas.blogg.se/

Lämna en kommentar här:

Du heter:
Remember me.

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Din bloggadress:

Kommentar:
Trackback
RSS 2.0