För-all-tid.

Finns det något som håller för alltid? 
Tror ni på ett "för alltid?" 
Själv har jag lite svårt för det. 
Jag tycker inte om att använda det ordet. "För alltid." 
Nej. Har ni inte tänkt på det? T ex, ett par. "Jag älskar dig för alltid." Det kan vara sant, att man älskar någon för alltid. Men när man säger "Du och jag, för alltid" nej. Jag tycker inte det. När jag hör ordet för alltid när det gäller förhållanden, så är det inte riktigt passande enligt MIG. "Jag älskar dig" räcker egentligen. För det är ju "starkt" nog. 
Men tänk er. Det är FÖR ALL TID. Att man är tillsammans för alltid. Man vet ju inte vad som kommer att hända. 
Visst, det är gulligt. Men... Det kanske inte alltid kommer att hålla för alltid. Känslor kan ta slut. De kan det. 
Jag har använt ordet för alltid. Men när jag tänker efter, så ångrar jag inte det. 
Nu använder jag väl det näst intill aldrig. Inte ofta i alla fall. 
Man önskar ju att allt kunde hålla för alltid, men hur ofta sker det vid min ålder? Inte ofta. 
För all tid. Nej, tack. För all tid är en lång tid. 
mccullen.

Kommentarer

Lämna en kommentar här:

Du heter:
Remember me.

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Din bloggadress:

Kommentar:
Trackback
RSS 2.0